MAT: Al-Ajami Paris

Siste restaurant som ble testet ut hadde jeg gledet meg til lenge. Vi har ofte gått forbi den når vi er ute på tur, og det er alltid fullt. Det er et godt tegn!
Al-Ajami serverer libanesisk mat, noe ingen av oss hadde spist tidligere. Vi valgt derfor deres «degustation» meny, der vi først fikk smake et utvalg av kalde og varme forretter/meze, deretter en hovedrett og tilslutt et utvalg av søtsaker.
Forrettene var himmelske, i tillegg til at konseptet med å sitte og dele er kjempehyggelig. Hovedretten var dessverre en skuffelse, det var spyd med kylling og okse, servert uten noe annet enn ris. Vi hadde fortsatt de forskjellige dipene fra forretten, men hadde forventet noe annet. Neste gang vil jeg nok bestille et utvalg meze, og deretter velge en hovedrett selv. Småkakene til dessert var søte og gode. Perfekt med en kopp sterk kaffe. Atmosfæren var bra, servitøren litt utålmodig, men alt i alt en veldig bra spiseopplevelse. Jeg skal tilbake🙂
(Dessuten fikk jeg endelig luftet den vakre krokodilleclutchen min fra 70-tallet, og den matchet jo interiøret perfekt! Små gleder😉 )

20130126-144558.jpg

20130126-143739.jpg

20130126-143746.jpg

20130126-143831.jpg

20130126-143814.jpg

Ellers er planene for helgen å bake grovbrød a la Norge, spise burger og tilbringe dagene med levende lys og ullsokker på beina. Tror det blir en fin helg😉 Kanskje dere har noen mer spennende planer?
Ønsker alle en super helg!

Bisous

Legg igjen en kommentar

