Moi: Champagne

Forrige søndag dro vi til Reims i Champagne. Hurtigtog i 45 min – SVISJ – og du er fremme🙂

Vi bestilte omvisning hos Champagne Pommery. Kjempeartig å lære litt mer både om produksjon og historien til champagnehuset. 

Louise Pommery ga galleriene som brukes til å oppbevare champagnen navn etter nye eksportområder. Så i kjellerene til Pommery står det navn som London, Miami, St Petersburg og Oslo! Artig!

Det er også mye kunst i kjellerene, bla. disse dansene støvlene som gjorde at vi fikk hjertet i halsen hele gjengen😉

Vi valgte å smake Pommerys prestige cuvée, Cuvée Louise, oppkalt etter Madame Pommery. Fantastisk champagne!

Jeg hadde fått lånt dette nydelige Camilla Prytz smykket av min kjære tante som var på besøk. Det måtte selvsagt også foreviges på Champagne-tur. (PS: Ble stoppet på gata her i Paris av en dame som lurte på hvor jeg hadde kjøpt det flotte smykket. Kult! Heia Norge!)                         

Domaine Pommery         

20 grader den 30 september, det kan jeg leve med!😉

Etter omvisningen gikk vi for å spise i Reims by. Vi hadde bestilt bord på Brasserie Flo. Super klassisk fransk.

De hadde egen meny med fiskeretter fra Norge. Heia Norge!

Vi spise helt ok sjøtunge meuniere. Sjøtunge er alltid godt, selv med sand i spinaten…

Jeg trodde jeg bestilte kaffe med litt petit four, og så fikk jeg dette fatet! Mini-fondant, makron, rhum baba & pannacotta. Super happy!                      

Alt i alt, en deilig dag i Reims og Champagne.

Bisous

2 thoughts on “Moi: Champagne

Legg igjen en kommentar

