Parispirasjon; Bois de Boulogne

I Paris rømmer man byen på søndag for å lufte ektefeller, hunder og barn.  Da drar mange til Bois de Boulogne, en stor park/skog ca 10 minutters gang fra l’arc de triomphe. Og siden vi øver på å bli ekte parisere må jo vi også det! Pokker syntes det er helt fantastisk å kunne få snuse på trær uten gjerder rundt seg og få litt gress under potene. Selv om vi bare har vært i Paris snart 2 uker er det allikevel deilig å få litt fri fra biltrafikk og asfalt.

Og selv om du er i skogen må du ikke tro at pariserne vasser rundt i joggebukser!

Neida:

Her er det fantastiske gamle menn med hatt

Mann med hatt, bois de boulogne

Damer med hatt

Dame med hatt, boulogne

Massevis av mennesker som står i laaange køer for å få leie seg robåt (se nøye etter… Ingen joggebukser!)

for så å ro i rushtrafikken på vannet

2 frysepinner som syntes 20 grader i september er FAB!

nordmann på tur

Trés chic mor og datter

Masse løse hunder, også de som er så store som hester og vakre som få. Jeg ønsker meg en Grand Danois!

Kjærstepar i gamle dar, med søndagsfri og piknikkurv

Nå skal jeg til Hotel de Ville og fikse meg kort til bysykkel. Så skal jeg begi meg ut i Paristrafikken på hjul, for første gang.

Wish me luck!

3 thoughts on “Parispirasjon; Bois de Boulogne

  1. Hei dere. Kanelsnurrene så veldig gode ut. Det ser ut som dere trives veldig godt og det er kjempebra. Har dere lært dere mye fransk. Her går no livet sin vante gang. Jobbing og litt fritid. Jeg var på fotballkamp mandag å så Til mot Lillestrøm. Kjempeartig kamp der til virkelig fikk God uttelling på sjansene. Været e ikke noe særlig og skryte av 6-7 grader og regn. Ha det fint. Vi snakkes senere.

Legg igjen en kommentar

